Kreatyna

Kreatyna

Czym jest kreatyna?

Wszyscy, którzy systematycznie uczęszczają na siłownię czy też regularnie praktykują inny sport, z pewnością słyszeli tę nazwę. Kreatyna jest powszechnie znana pośród wielu odżywek, które są wspomagaczami dla osób uprawiających sport. Odkryta została ona w 1912 roku i od nieniniejszego momentu dużo osób stosuje kreatynę, żeby poprawić swoje rezultaty sportowe. Łącznie z odkryciem tej substancji zorientowano się również, iż ma ona zasadniczą rolę w metabolizmie, jaki następuje w mięśniach szkieletowych. Dlatego wiadomo, iż kreatyna jest bardzo znaczącym składnikiem, który podejmuje udział w kształtowaniu masy mięśniowej oraz budowaniu mięśni. Odkrycie poczyniono już na początku XIX wieku, niemniej jednak głośno poczęło o niej być wówczas około roku 1992, kiedy to została wprowadzona na rynek, jako suplement diety, szczególnie przeznaczony dla sportowców. Bardzo szybko zdobyła ona niebywałą sławę i renomę wśród osób systematycznie uprawiających wszelkie sporty, a przede wszystkim kulturystów, którzy rzeźbią swoją całą masę mięśniową.

Jak używać kreatyny?

Wszystko ma swoje należyte miejsce i czas, także kreatyna. Wszelkie suplementy diety i odżywki dla sportowców za każdym razem powinny być wykorzystywane z głową, dosłownie tak samo jak dawkowanie wysiłku fizycznego. Zawsze, absolutnie należy pamiętać, że mięśnie na odnowę wymagają 48 godzin, stąd wzmożony trening zalecany jest, co drugi dzień. Inaczej mięśnie są w wyższym stopniu narażone na uszkodzenia. Jeśli dana osoba pragnie osiągnąć konkretny cel w dostatecznie krótkim czasie, to jest to możliwe, także za pomocą stosowania kreatyny, jak i innych uzupełniających odżywek, które przyspieszą odnowę mięśni. Jednakże, aby rozpocząć treningi i wspomaganie tego rodzaju, lepiej jest nie robić tego samodzielnie, ale skonsultować się z osobą, która dobrze zna się na procesach anabolicznych zachodzących w organizmie oraz suplementach diety, które można w związku z nimi wdrożyć i w jaki sposób można je wykorzystać. Tak odpowiedzialnego i silnego treningu nie powinno się wykonywać na własną rękę, albowiem może to przynieść działanie niepożądane w efektach. Kiedy dana osoba ma już za sobą 6 miesięcy regularnego treningu i decyduje się na używanie kreatyny, warto jest wiedzieć, że najlepiej jest zastosować ją w prawidłowo dobranych cyklach. Jeden określony powinien trwać w obrębie od czterech do ośmiu tygodni. Bardzo ważną do zapamiętania wiedzą jest fakt, iż każdy organizm ludzki jest w stanie przyjąć jedynie 10 gramów kreatyny na dzień. Jeśli dany sportowiec na na serio myśli o intensywnych treningach, w ciągu jednego roku powinien on aplikować kreatynowe cykle w liczbie od dwóch do czterech. W trakcie trwania jednego cyklu powinno się udzielać organizmowi w zakresie 300 do 500 gram kreatyny. Bardzo ważnym elementem w ciągu zastosowania konkretnego cyklu kreatyny jest picie w tym czasie nader dużych ilości wody, powinno to być nawet do pięciu litrów na dzień. Wszelkie cykle kreatynowe powinny być wypełniane przy użyciu jej monohydratu, będzie tu najskuteczniejszy.

Kreatyna na przyrost masy

Osoby, decydujące się na zapoczątkowanie zawodowych treningów, niezależnie na to, czy będą one pod czujnym okiem trenera, czy też realizowane na własną rękę, zawsze mają tego namacalny cel. Rzadko, kiedy okazuje się, iż przygoda z siłownią, czy którymkolwiek innym sportem, rozpoczyna się, aby zwiększyć i udoskonalić kondycję. Najczęściej chodzi o zmianę sylwetki ciała, czy też obniżenie jej gabarytów, albo tylko zwiększenie, najczęściej muskulatury, aby wyglądała ona fantastycznie. Czasami częste uprawianie sportu jest dodatkowo spowodowane chęcią osiągnięcia lepszych, aniżeli dotychczas w nim efektów, a do tego również konieczne jest zwiększenie masy mięśniowej, dzięki czemu będą one silniejsze i w wyższym stopniu wytrzymałe. Naturalnie to może zapewnić coraz lepsze rezultaty. Rzadko, kiedy zrównoważony trening odbywa się tylko i jedynie na bazie fizycznych ćwiczeń.
W wielu przypadkach warto jest dopomagać się suplementami diety, dlatego że mogą one zdecydowanie pomóc uzyskać zamierzone wyniki, w dużo krótszym okresie, niż miałoby to miejsce w przypadku wykorzystywania tylko treningu siłowego. Na wzmocnienie mięśni najlepsza jest kreatyna. Wiele osób, które nawet jeszcze nie nawiązały rzeczowego, regularnego treningu, miało szansę nie jeden raz słyszeć o kreatynie. Okazuje się, iż kreatyna jest bardzo wzięta pośród wszelkich suplementów diety oraz najczęściej wybierana. Bez wątpienia nie byłoby tak, gdyby nie zadziwiające efekty, które można uzyskać dzięki kreatynie. Mało tego, jej używanie nie powoduje efektów ubocznych, w jakikolwiek sposób, ten suplement diety jest zdrowy dla całego organizmu człowieka. Nie bacząc na wszystko, w podobny sposób kreatyny, jak i wszelkich, innych suplementów, bądź też odżywek powinno się użytkować z odpowiednią umiejętnością, a zwłaszcza rozwagą. Jeśli nie posiada się na ich temat rozeznania, ani profesjonalnej wiedzy, warto jest zasięgnąć porady kogoś, kto jest w tym obeznany. Najczęściej osoby, sprzedające suplementy i odżywki mają na ich temat wiedzę, jednakowo jak trenerzy na siłowniach.